Docendo discimus -- "Vi lär genom att undervisa"

Solen har äntligen återvänt!

Har haft en underbar dag, med sol och en del bad faktiskt. Var ganska kallt, men väldigt skönt i efterhand!
Jag och min underbara sambo, tog oss ner till vattnet idag efter lunchen. Var riktigt härligt, att bara ligga där, sola och lyssna på musik.

Har under ett par dagar varit förkyld också. Men det har nästan släppt helt nu, vilket känns underbart. Längtar efter att få röra på mig igen, även fast jag bara tagit det lugnt i 3 dagar än.. Spritter i kroppen på mig utav all inaktivitet!

Sist jag rörde på mig var i fredags. Sprang en härlig löprunda då. Lite kortare än jag brukar, blev endast ca 6 km. Men det var trevligt ändå, eftersom jag hade sällskap av min sambos bror. Nu har han börjat komma ikapp mig också konditionsmässigt, så nu kan jag släpa med han på min normala 8 km runda.

Nästa mål är att ta sig in till Östhammar, för att sen springa hem. Är en sträcka på ca 1.3 mil tror jag. Borde bli en intressant löptur!

I Torsdags var jag och Mauri iväg till Stockholm också, och tränade med Martin. Det var riktigt kul att träffa några av dom aktiva i Stockholm, och att få träna i miljön som finns i Stockholm. Finns så mycket där att träna på! Längtar tills nästa gång jag kommer iväg igen! Var rätt längesen sist jag var i Stockholm nu också, så det var kul att få träna utan snö, is och kyla den här gången.

Var riktigt kul, och nu härnäst så är det Uppsala som gäller. Lördagen den 27:e juni är det ett jam där, för då får vi besök av Västerås parkour förening. Blir skoj att träffa dom, och få visa dom runt i Uppsala, och träna med dom. Martin samt några fler från Stockholm kommer också som det verkar. Blir nog grymt kul!

Nu ska jag och Jenny ta med oss hunden ut på en lång skön kvällspromenad.

Må väl i solen!

Dum spiro, spero -- "Så länge jag andas, hoppas jag"


Mitt senaste klipp också!

"Bits N pieces"


Kommentarer
Postat av: Mauri

Keep up the good work!

Tack för i torsdags igen.

Tyvärr kunde inte Martin komma till jamet på lördag :(

Men i ses där kl 09 ;)

2009-06-24 @ 16:10:07
URL: http://injurdninja.deviantart.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0