Quicky

Orkar inte rota fram något tänkvärt latinskt ordspråk/citat idag som rubrik.

Ska inte bli långrandig heller. Det är för varmt för att sitta inne och tramsa vid datorn tycker jag.

Igår kväll så gjorde jag min första flickis/flick-flack på gräs!! Helt underbart. Synd att jag inte filmade det, men jag ska filma några idag, och slänga upp. Så jädrans nöjd. Trodde det skulle dröja längre innan jag vågade göra dom på gräs.

Nu blir nästa steg att kombinera lite volter. Som rondat, flickis, bakåtvolt. Eller rondat, bakåtvolt. Eller min dröm, rondat, flickis, flickis, flickis etc etc.. för att sen avsluta med en hög utsträckt backflip! :)

Frontflip på plan mark ska jag också försöka våga mig på snart. Ska leta upp en sandlåda att prova den ner i dock först.. Är ganska säker på att jag sätter den, men jag vet att om jag tvekar, och inte satsar, så kommer jag misslyckas. Så det är dumt att riskera rumpan mer än nödvändigt :)

Idag blir det lite lättare fys (crunches, armhävningar, chins, och lite ryggböj). Sen ikväll när det är lite svalare ska jag ut i skogen och springa min 8 km runda.

Sen i nästa vecka ska jag ge mig på att springa från grannstaden och hit. Blir ungeför 1.3 mil. Ska köpa nya skor först dock så man skonar knäna och lederna lite.

Nu ska jag äta, och sen gå ut och njuta av solen. Ha det bra!

"Man blir inte för gammal för att leka... Man blir gammal för att man slutar leka." - Okänd



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0