Abyssus abyssum invocat -- "Avgrunden ropar till avgrunden"

God kväll kära medmänniskor i den här hålan som tydligen skall vara mänsklighetens enda utpost än så länge i universum.

Jag är helt mör i hela kroppen idag. Längesen min kropp var så här slutkörd på all kraft och energi. Det känns riktigt härligt! :)

Jag var i Uppsala idag, och tränade som jag brukar försöka göra dom söndagar jag kan. Var en riktigt hård dag!

Det var en ganska god uppslutning, vilket jag tycker är kul att se. Några stycken nya ansikten också. Även det väldigt trevligt!

Fick äran att hålla i uppvärmningen idag också. Det var väldigt kul, även om det är ovant att vara någon form utav instruktör. Gick dock bra, och alla gjorde ett jäkligt bra jobb! Fysträningen är väldigt viktig. Utan god fysik, klarar inte kroppen alla påfrestningar vi utsätter den för när vi tränar parkour, free running eller ren akrobatik. Därför är jag glad att se alla göra sitt bästa när jag kommer med massa jobbiga svettiga övningar. Hoppas jag får chansen att leda lite fler uppvärmningar eller fyspass framöver. När man lär andra, lär man också sig själv!

Måste dock komma ihåg att alla inte tränar, eller har tränat lika mycket som mig. Så det blir lite att tänka på tills nästa gång.

Självklart lyckades jag göra illa mig lite också på diverse sätt.. När vi traverserade längs en mur, så lyckades jag gnugga sönder valkarna i min hand, vilket resulterade i ganska så köttiga otrevliga sår, som sved utav bara helsike. Tur att vi hade plåster på plats (tack Robin!).

Senare, när vi var i närheten av slottet och tränade lite (här)
så lyckades jag självklart landa på baken när jag gjorde en frontflip ner på gräset. Det gjorde vääääldigt ont!
Som tur var så lyckades jag inte med konststycket att göra illa svanskotan den här gången. Så det gick över efter en stund.. Men jag känner mig fortfarande lite öm i baken.. Kan tillägga att jag faktist satte fronten mer än en gång innan. Vecklade ut kroppen lite sent dock i min sista innan "vurpan". Så går det när man provar på saker, fast man kanske känner att kroppen borde avstå p ga att man är lite öm i ben, muskler osv.

Lite head cam material fick jag ihop också. Kom dock på att använda kameran lite sent, så det blev inte så mycket som jag tänkt. Så jag ska avakta med mitt längre klipp som jag ska göra. Ska samla på mig lite mer roligt material först. Så mitt head cam projekt får vila ett par veckor.

Sista stället vi var på (en skola), var en riktig guldgruva för parkour träning. Där har vi utmärkta hjälpmedel för fys, teknikträning och fina rutter vi kan springa. Kommer bli grymt att återvända dit sen!

Stort tack till alla som kom ner till juridiska och höll mig sällskap en stund när jag väntade på nästa buss, eftersom jag lyckades missa den jag skulle ta :-)

Nu ska jag stretcha ut kroppen lite.. slappna av, och sova lite tror jag.

Barba non facit philosophum -- "Skägget gör inte filosofen"




Kommentarer
Postat av: Mauri

Riktigt kul att ha dig med som vanligt och tack för den mördande uppvärmningen. Kör gärna mer såna ;)

Ha det bra i mänsklighetens sista utpost i universum och hoppas vi ses snart igen. Gärna mitt i veckan.



Barba non facit philosophum... Hahaha!!

2009-05-25 @ 19:08:32
URL: http://injurdninja.deviantart.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0