Brevis esse laboro, obscurus fio -- "Jag försöker vara kortfattad, och blir obegriplig."

I söndags var jag i Uppsala och tränade med alla glada och trevliga där.
Var en riktigt skön dag med hård träning!

Vi började med att värma upp lite lätt, och hoppa lite runt fontänen vid centralstationen i väntan på att alla skulle dyka upp. Rörde oss sedan genom staden upp mot slottet, och tränade lite precisions på vägen.

När vi så kom fram till slottet så öppnade himlen sig, och ett rejält skyfall östes ner utöver oss.. Maximal otur!

Vi rörde oss mot skogspartiet som ligger vid slottet, och sökte lite skydd från regnet. Det blev ganska snabbt uppehåll, men våran "lekplats" var dock våt. Lite svårt och farligt att träna teknik då. Så vi bestämde oss för att köra lite hård fys istället.

Vi letade upp rejäla stenar i storlek kring våra egna huvuden. Sedan hade vi löpning med stenen ovanför huvudet. Vi ställde upp oss på rad, och så fick man kasta stenen på valfritt sätt. Springa fram till stenen, göra armhävningar (2 - 5 st), sedan upp med stenen, och kasta den igen. Upprepa detta tills vi kom fram till en given lnje. Sen tillbaka!

Dylika övningar spenderade vi någon timme med. Benböj, tricepsträning osv med stenen. Svettigt och tungt var det!

Men medans vi höll på så torkade det faktist upp ganska bra. Så efter det hårda fyspasset körde vi lite lätt vid slottet. Lite balans, wallruns och så. Vi var nog alla rätt slut efter den hårda fysen. Kul var det!

Idag har jag varit ute i skogen, och besegrat en utmaning som jag gett mig själv också.

Hittade två träd för ett tag sen på ett lagom avstånd, med en varsin perfekt gren i samma höjd. Rätt grova grenar som håller att stå på. Min ide var att hoppa mellan dessa grenar. Att hoppa från ett träd till ett annat är något jag velat göra länge. Problemet här var delvis höjden, samt det faktum att träden står alldeles vid kanten till en liten sjö. Väldigt dyigt och äckligt vatten där vid "stranden" också. Så det skulle nog inte kännas så trevligt att ramla i.

Jag klättrade upp, utan avsikter. Tänkte mest kolla hur det gick att klättra upp i trädet, och känna lite på fästet.
Väl där uppe kände jag dock att detta nog inte var så svårt. Avståndet mellan grenarna var mindre än jag trodde.

Men det var ändå nog så otäckt! Blir alltid mycket läskigare så fort man kommer ovan mark! Hur enkelt något än är så tvekar man nästan jämnt när man är över 2 meter upp.

Jag satt länge och väl ska jag säga.. Det pirrade och hade sig i magen något enormt.

Efter ett bra tag fattade jag dock mod. Räknade till tre, och på tre så lutade jag mig fram, så var det bara att hoppa.

Gick hur bra som helst, och jag gjorde det två gånger bara för att besegra rädslan ordentligt. Skulle gjort tre hopp, men det kom folk, så jag blev tvungen att koppla hunden, och såg sen att klockan var mycket, så jag bestämde mig nöjt att bege mig hemåt istället.

Nu känner jag mig väldigt tillfreds! Lite övrig träning har jag hunnit med också. Pullups och chins i lämpliga grenar, samt lite precision hopp, och kong -> precision har det blivit. Känns skönt, eftersom jag inte hade några planer på att träna idag.

Nu ska jag gå och diska och börja förbereda för maten. Må väl!

Docendo discimus
-- "Genom att lära andra lär vi oss själva."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0