Gröt och banan

Ja, då sitter man här, mätt på just gröt och banan med mjölk till.

Tänkte bara meddela att jag börjar få bort min rädsla för att göra precisions på höga höjder. Känns väldigt tillfredställande när man "erövrar" något man tidigare var livrädd för.

Har en lekplats här där jag bor där jag varit och tränat en del vid förut, där dom har två träräcken som är perfekta att träna precisions emellan. Ca 2.6 meter, eller lite mer emellan dom, samt så är det ungefär 2.20m upp i luften, med sand där nere. Perfekt att träna på! Har varit där ett par gånger, men bangat ur på att prova. Dels för höjden, och dels för att jag varit osäker på om det skulle hålla. Tänkte först göra ett så kallat "arm hopp", eller cat leap. Men började istället tänka att jag fasiken kan hoppa emellan med ett precisions hopp. Så jag provade efter mycket om och men. Gick sjukt bra, och är riktigt bra mental och fysisk träning.

Sen finns det lite andra variationer, som precision drop ner på ett smalt räcke, samt lite precisions upp till räcken (räckena är ungefär 4 cm tjocka kanske och av trä, så det är rätt smalt och bra träning för balansen).

Finns en del annat kul att göra där också, men jag har bara precis börjat utforska möjligheterna nu när det inte så mycket barn där, då det börjar bli kallt, och sommaren är över. Finns i vilket fall mycket potential där! :)

Har filmat lite, och ska försöka filma lite mer, och slänga upp så småningom, innan det blir för isigt och halt ute. Förhoppningsvis kommer det dröja en månad till minst innan det blir någon snö här.

Ser både fram emot vintern, och samtidigt så hatar jag det faktumet att det ska bli vinter snart.. Allt har sin fördelar, och nackdelar ;)

Nåväl. Nu ska jag stretcha lite, och göra lite lättare överkroppsfys, och ta mig lite luft.. Ser att solen börjar lysa nu också, och jaga bort morgonens grå toner!
Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0