Eftertanke..

Jaha.. Då sitter man här med brutet båtben i handleden som en följd utav mina aktiviteter. Första riktiga skadan sen jag började med parkour för snart 2 år sen, och en skada jag inte borde ha..

I efterhand kan man tycka att det hela var otroligt korkat. För stunden kändes det dock så rätt. Jag hade värmt upp rätt bra, kände mig tipp topp och fick för mig att jag skulle prova en wallflip på ett träd för första gången. Tvekade en bra stund, och värmde upp med några bakåtvolter på plan mark. Kändes bra!

Jag testade greppet mot trädet med mina skor genom att springa emot det, och göra avstampet mot trädet med två steg. Kändes bra!

Några djupa andetag, och kör! Gick fint. Fin rotation, landade helt problemfritt. Helt underbar känsla! En till tänkte jag, sen ska jag filma. Detta blir läckert. Tog ett djupt andetag, och sprang emot trädet. Kände när andra foten kom emot trädet, och jag skulle precis till att rotera att jag slant. han tänka "SHIIIIIIIIT", sen han jag få upp mina händer framför ansiktet innan jag begravde mitt ansikte ner i gräset.

Det surra lite i skallen, det sved i ansiktet, och vänster handen gjorde väldigt ont.. Jag skakade loss, och rörde på leder.. Gör ont, men känns ok. Bestämde mig för att inte göra om volten, utan fortsatte träna precisions istället.

Idag, två dagar senare har jag precis fått besked från röntgen. Brutet båtben i handleden. Gips i sex veckor blir domen, men bör sen vara helt återställd.

Får en helt klart att tänka till! Detta var ett av dom där shit happens stunderna som man inte kan göra så mycket åt. Dålig fokus, och för mycket tvekande var nog mitt fel, samt att det inte var helt torrt ute..

Blir mycket benfys nu ett tag..

Hörs och ses. Nu ska jag snart åka och gipsa :(

Kommentarer
Postat av: Mauri

Shit is bound to happen ;)

Men du är tillbaka snart bro och då jävlar!

Skitkul att ha dig med i onsdags, bro! Och tack för bokningen :)

2010-04-16 @ 22:50:23
URL: http://injurdninja.deviantart.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0