Progress

Härligt med söndag!

Har haft en trevlig och mysig helg trots att min kära sambo varit i Östersund från fredag morgon, till sent lördag kväll.

Han med en skön löprunda efter jobbet i fredags medans vi hade barnvakt. Körde även lite fys, och han duscha innan hon som passade Heira kom hem med henne. Så det flöt på perfekt.

Sen på lördagen tog jag med mig lill-flickan till hallen i Öregrund, och passade på och träna lite volter. Blir sällan tid över för det, så jag kände mig sugen och pepp, och det gick bra! Lärde mig nästan backflip 360 från höjd, samt så nötte jag min rondat bakåtvolt. Hoppas kunna ta ut den på gräs innan snön kommer!

Tränade även lite basics som front, side och stillastående bakåtvolt på plan mark. Testade även stillastående framåtvolt på matta. Satte den på första försöket. Men den går nog lättare på hårt underlag, då mattan snor mycket kraft i själva hoppfasen. Känner att jag mina bakåtvolter blivit mycket bättr också. Får mycket mer höjd, och jag börjar bli bättre på att göra tightare grupperingar. Något jag alltid haft svårt för. Får träna mer på det. Mitt mål är att landa min backflip på exakt samma punkt jag hoppar ifrån. :)

Kul var det iaf att träna lite, med Heira som publik också!

Nu är vi också klara med lägenheten. Känns såååå skönt att vara helt klar med det. Nu kan vi fokusera 100% på huset istället, och få mera ordning här. Vi trivs än så länge väldigt bra, och jag kan bara tänka mig att det kommer bli bättre och bättre. Ser fram emot när jag fått tag i en studsmatta. Det kommer bli skoj! :)

Nu har jag bokat och betalat min plats i Stockholm marathon också. Ska bli väldigt spännande att springa mitt första marathon! Sen för att göra folk uppmärksamma på att vi faktiskt inte behöver skor i den utsträckning den moderna människan tror, och för att "promota" barfotalöpning, så kommer jag springa barfota! Sen blir det också en extra utmaning för min egel del. Ska bli intressant, och i vår kommer jag börja hårdträna för att stärka fotsulorna mer. Lär inte bli så mycket i vinter, annat än som uppvärmning inomhus, och parkour/akrobatik barfota inomhus. Ska dock införskaffa mig ett par vibram five finger som jag kan ha när det kommit lite snö eller blivit väldigt kallt. Var faktiskt ut och sprang barfota i eljuspåret här i Östhammar för ungefär två veckor sen. Var en intressant upplevelse när det var -1 grad ute! Men det gick bra. Just nu springer jag dock i mina Feyues (träningsskor med extremt tunna och mjuka sulor).

Idag ska jag utforska en skola jag inte varit vid förut här i Östhammar, och se vad det finns för möjigheter för att träna där. Ska bli kul! Får hoppas det hinner torka upp lite här nu på förmiddagen. Nackdelen med det milda vädret är att det blir så blött! Men men.. Man kan inte få allt.

Nu ska jag forsätta att mysa med Jenny och ha det skönt i soffan. En sån dag idag!

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Noshorning

Du har inspirerat mig. Jag har själv beställt ett par vibram five fingers. Längtar tills dom kommer så att jag kan inviga dem :)

2010-11-01 @ 17:33:09
URL: http://www.noshorning.se/
Postat av: Ronnie

Härligt att höra! Hoppas dom passar, och att du får en trevlig upplevelse! Tänk på att börja lugnt bara, och låt det ta tid att stärka fötter, vrister osv.



Tycker det är grymt skönt att kommunicera med mitt underlag när jag tränar. Ett tips är att även köra styrketräning barfota. Finns egentligen ingen anledning med skor när man styrketränar. Du står säkerligen stabilare när du gör övningar som innefattar nedre delen av kroppen. Dessutom så stärker du musklerna i fötterna ytterligare ju mer aktiviteter du gör barfota :) Dessutom tror jag att om du tappar vikterna på fötterna så kommer du nog få lika ont barfota, som om du hade ett par träningsskor på dig :)

2010-11-01 @ 23:40:07
URL: http://havagrim.blogg.se/
Postat av: Noshorning

Jag har stukat/vrickat min högra fot flera gånger så mitt ledband är lite utslitet. Jag tänkte att det skulle var helt perfekt att stärka upp fötterna och assistera ledbanden genom barfota löpning.:P Tack för tipsen! Jag ska det lugnt i början och ska även börja styrketräna barfota :)

2010-11-02 @ 09:03:54
URL: http://www.noshorning.se/
Postat av: Noshorning

Jag fick skorna idag. Sprang typ ett par km i morse. Riktigt skön känsla. Det känns verkligen som om man springer barfota, bara det att man slipper få ont i fötterna :P.

2010-11-04 @ 10:20:17
URL: http://www.noshorning.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0