Run bare!

Igår avverkade jag min första riktiga barfotalöptur för året!

Det gick väldigt bra, även om jag kanske gick ut lite väl hårt för mina fötter så här första gången för i år.
Jag sprang en mil, och det gick över förväntan. Det enda problemet jag haft i efterhand är två blåsor på vardera fot. Det blir på tårna som skulle motsvara ringfingret på en hand. Det är dom enda tårna (och platserna på fötterna) som jag kännt av och fått blåsor på sen jag började med barfotalöpning. Stack hål på dom nyss, och nu känns det som jag är fit for fight, och springa en mil till! Men fötterna ska få vila tills imorgon. Då blir det nog att hålla sig till runt 5 km ett tag framöver nu.

Problemet är dock att för min kondition inför maran, så bör jag nog springa minst 10 km per träningstillfälle. Men fötterna är ännu inte härdade nog för att det kanske ska vara så skönt. Så jag får försöka varva med ett långt pass i veckan nu med skor, och två - tre korta utan skor. Ska eventuellt på fredag ge mig på och springa två mil också. Så jag får in lite längre distanser inför maran.

Har varit lite förkyld i mer än en vecka också. Inget större. Bara snorig, och hostig.. Det har nästan gått över nu, men hostan ger inte riktigt med sig och snorandet har minskat ordentligt. Så därför har jag inte kunnat träna ordentligt på över en vecka. Höll på att bli galen igår, och kände mig full av energi och sugen på att springa

Det tråkiga grå vädret, och att det bara var +3 ute till trots, så bestämde jag mig för att ge mig ut.
Gick som sagt bra, men asfalten här omkring är inte så värst slät och fin. Väldigt ojämn, och gropig. Samt så ligger det fortfarande kvar mycket grus här och där.

Sen att jag valde att följa min ordinare rutt jag kört i vinter med skor, som går över ett ganska långt parti med grusväg kanske inte heller var så smart. Det gick an, men man märker att man blivit väldigt känslig över vintern! Fick gå en del partier där, för att det gjorde lite väl ont. Men det gick ändå bra! I övrigt var det väldigt skönt och härligt att ge sig ut utan skor!

Ser fram emot en solig och varm dag nu. Ska försöka hitta en ny rutt också med lite lättsammare asfalt att börja på.

Övriga träningen rullar på. Inte lyft några vikter på över en vecka nu dock p ga förkylningen. Men tänkte köra ett pass idag.

Imorgon ska jag eventuellt åka ut till Öregrund och träna parkour med några av dom jag tränar med där. Blir nog skoj, och det är så skönt att vara ute och träna nu! Less på gympahallar hehe.. Men dom fyller sin funktion dom med, och man kan lära sig saker man inte vågar ute. Så det är ju bra. Ser även fram emot första ordentliga utomhusträningen i Uppsala. Ska försöka ta mig iväg så fort jag får chansen.

På hemma fronten rullar allt på. Snart är min ledighet slut (visserligen jobbat två nätter av mina sju veckor ledigt). Känns tråkigt, och man får aldrig nog av att vara hemma med sin underbara familj. Thorin växer och det händer mycket. Han är med mycket mer nu, och tittar och har sig. Rör på kroppen och börjar lyfta huvudet. Heira är det också full fart på. Kul att hon är så snäll mot sin bror!

Idag blir det lite viktlyftning, handstands och vila tror jag. Håller på att sluta med kaffe också. Svårt! Men klarat mig hela dagen igår, och det känns ok idag. Lite sugen, men det finns te som tur är.. Är nog mest det där med varm dryck som lockar. Men sen är det något visst med kaffe och den speciella smaken som man lärt sig gilla. Kommer bli svårt, men jag ska banne mig klara av det!

Må väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0