Hello sunshine!

Hejsan bloggen!

Solen skiner, och våren är på väg! Helt underbart

Livet känns fantastiskt bra, och allt rullar på fint för stunden. Ska strax gå och lägga mig, men tänkte först skriva av mig lite.

Träningen rullar på bra. Skönt med lite utrustning hemma, så man kan köra med lite vikter. Inte hunnit lägga upp något seriöst träningsprogram än, utan det har blivit sporadisk träning hemma, med fokus på minst två dagar i veckan. Kombinerat med löpning, och lättare fysträning som innefattar balans och övningar med kroppen som vikt enbart, då med mer fokus på uthållighet än maximal styrka. Samt så kör jag på så mycket jag hinner med parkourträning.

Tränade härom dagen på mina handstående, och känner att jag utvecklas mycket mot min kapacitet innan jag gjorde illa min handled förra året. Fick för mig att prova något nytt (kunde göra detta innan jag gjorde illa mig, dock från lägre objekt. Aldrig provat från denna höjd förut).



Grymt kul med framsteg, och jag höll på ett bra tag innan jag lyckades, så det var nog ett rätt bra träningpass i sig för övre delen av ryggen, axlar och armar! Provade även en del andra övningar. Klarade b la av att göra en sk elephant lift med raka armar (kolla på youtube om ni inte vet vad det är) :)
Klarade dock bara en, sen var mina armar som spaghetti hehe..

Löpningen rullar också på, även om det blivit lite kortare distanser än vad jag brukar ta. Brukar försöka hinna med 10 km minst en gång i veckan, och köra två gånger på runt 6 km. Men med två barn, och prioriteringarna i hemmet, så anpassar jag mina löprundor efter hur mycket tid jag har. Går bra ändå, och det känns bra. Börjar dock inse att det inte är långt kvar till mitt första marathon 28:e maj. Att jag ska springa det barfota gör inte det hela lättare. Men det är en utmaning som jag är övertygad om att jag klarar. Ska så fort majoriteten av allt grus och is/snö försvinner börja springa barfota igen, så mina fotsulor får börja härda upp sig. Har som mål att springa 30 km barfota på asfalt (som en runda) i slutet på april, som en uppladdning för marathon. I mitten på april ska jag springa 20 km. Får se hur det går med tempratur och omgivningar. Men det är iaf målet.

På familjefronten rullar allt också på. Jenny, Thorin och Heira mår bra. Heira är dock just nu lite sjuk igen. Tror det beror till stor del på dom stora hörntänderna i nederdelen av munnen. Dom är på väg upp, så det är nog besvärligt för henne. Men hon är härlig, och är oftast glad! Thorin äter och sover mest som barn gör i hans tidiga ålder. Den lilla gulsoten han hade börjar försvinna också. Min kära Jenny börjar känna sig krasslig också.. Får hoppas hon slipper mer förkylningar. Tyckte hon hade otur nog när hon var gravid. Men våren är på väg, solen skiner och det börjar bli varmt ute! Då känns allt lätt och oproblematiskt :)

Nu ska jag hoppa i säng, så man orkar upp imorgon med Heira och tuppen, och sen blir det ut och inviga morgonen med en tidig löprunda. Dom är som skönast! Dom väntar strålande sol och varmt imorgon, så det verkar lovande.

Känner mig för övrigt lite mör i kroppen också efter dags parkourträning. Den var grymt kul, och det är så härligt att se alla som kämpar och ger allt i alla olika övningar jag låter dom utstå. Självklart gör jag själv allt som dom också får göra. Dom är tappra. Likt spartaner kämpar dom på! På måndag blir det mer brutal träning igen.

På söndag ska jag förresten till Uppsala också, och träna gymnastik först, och sen bege mig till mina vänner i Uppsala Parkour Förening, och köra lite med dom och hänga lite. Kommer bli sjuuukt kul! Taggad som tusan inför det ;)

Må väl solen lysa på er alla!
Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0