Jumping man

Idag blev en riktigt kul dag i hallen!

Tog med mig Heira, och åkte upp och körde med dom som letat sig dit. Vi vart rätt många som tränade idag (när hallen är tom och ledig, så brukar vi "apor" få vara där och träna, och vi brukar då köra fri-träning). Jag tog dock initiativet att köra lite ledd fys med alla innan vi började "leka". Kul att alla var på, och man märker att alla gillar att svettas!

Vi körde också en gemensam slinga, för att komma igång ordentligt. Sen blev det leka av!
Körde inget speciellt idag dock. Nötte min devil drop som sitter bra nu, samt så körde jag en hel del rondat flickis, och rondat salto. Övade dock inte så mycket på min akrobatik som jag tänkt, eftersom jag fick hålla lite koll på Heira, och så ville jag hjälpa till lite med dom som var nya. Samt så har jag svårt att prioritera volter framför rena parkourtekniker. Tycker det helt enkelt är roligare att röra mig i "banor" med parkourtekniker och köra fys, än att träna volter!

Övade en del på muscleups också som för övrigt blivit riktigt bra nu. Dom är dock fortfarande snea (drar mer med höger arm), och insåg idag varför. Försökte göra en muscleup och dra med vänster arm, och kom inte ens upp då! Min axel är JÄTTEsvag i den rörelsen på vänstersidan. Tror det hänger ihop med att jag hade gips på vänster arm så länge förra året, och jag har helt enkelt inte tränat ikapp den armen. Speciellt inte i muscleup rörelsen. Så jag får börja göra många negativa "snea" musclesups med vänstern, så den får komma ikapp, och sen kan jag börja fokusera på att göra dom med båda samtidigt. Men upp kommer jag lätt, och mina upstarter eller vad dom kallas i gymnasttermer går hur lätt som helst nu med raka armar.

Imorgon bär det av till Gimo och bada med Heira. Kommer bli grymt skoj! Sen på kvällen blir det att köra lite lättare fys och handstands medans Heira sover och man är ensam hemma.

Får ta det lite lugnt nån dag känner jag. Fick ont i halsen i morse, och jag vill verkligen inte bli sjuk! Så det blir mycket vatten, frukt och vila. Får träna på det mentala planet med att läsa, meditera och göra enklare övningar som balans osv. På söndag blir det full action dock med gymnastik och parkourträning hela dagen i princip. Vill vara i form för det!

Sen i nästa vecka har jag bestämt mig för att (om jag är frisk dvs) springa en 20 km sträcka. Så jag kommer in lite i längre distanser inför mitt maraton. Ska bli intressant, och jag tror jag ska göra det på onsdagen. Vi får se hur det går! :)


Nu på kvällen har jag och Jenny ätit tacos, och druckit lite vin faktiskt! Första glaset sen början på förra sommaren ungefär, eftersom Jenny blev gravid på sommaren då. Sen hade hon gjort en faaaantastiskt god "falsk" cheesecake. Lite kaffe på det, och sen kolla på film i soffan. Otroligt härlig fredagskväll. Kul att man kan få det mysigt och skönt på det sättet trots två små underbara barn som brukar uppta det mesta av ens gemensamma tid. Såg för övrigt på "The fighter". Väldigt bra, och en ruskigt bra rollprestation av Christian Bale. Måste vara en av mina favoritskådisar (kolla in "the machinist", "Equilibrium", "3:10 to Yuma" och "American phsycho" b la). Som gammal boxare så var den här filmen mig varm om hjärtat. Sevärd!

Nu ska jag lägga mig och läsa "Way of the peaceful warrior" och sova!

Må väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0