La vie en rose!

Livet på rosor.

Ja, livet leker känner jag. Två underbara barn har man, en fantastisk sambo, och ett liv, där man har möjlighet att göra sånt man älskar och våren är på väg. Ledig från jobbet ett bra tag framöver, och allt känns förbaskat bra!

Satt i soffan och bara njöt av tanken på hur tillvaron ser ut just nu.

Idag har varit en fullspäckad dag på träningsfronten!

Kändes riktigt skönt att köra över kroppen med hård träning, för det var alldeles för längesen jag körde riktigt hårt!

På förmidagen blev det ett en och en halv timmes långt träningspass i mitt lilla hemma-gym. Fick inviga det ordentligt sen jag skaffade det för en vecka sen ungefär. Körde mest fokus på ben och bröst, samt lite underarmar. Slängde även in en massa chins och pull-ups.

Körde 4 x 10 chins, och 2 x 10 pull-ups. Fram och baksida lår (bensparkar), bänkpress, benböj, vader, hantel pressar för bröst, biceps curls med stång. Utfall med stång, marklyft, under och överarmar med hantel, samt kettlebell swings med en hantel. Hade ingen riktig koll på vilka vikter jag körde med idag, utan jag gick bara på känsla, vad som kändes bra! Kommer dock lägga upp ett mer seriöst träningsprogram framövr, och hålla lite mer koll på vikterna.

Kommer nog ha fokus på en del primära övningar då. Blir benböj, bänkpress, marklyft och bicepcurls med hantlar. Sen kommer jag lägga till en del andra övningar beroende på dag, form och eventuellt skippa någon av dom primära.

Något jag försöker träna i princip varje dag är chins och pullups. Armhävningar, situps och handstående. Känner att det börjar ge resultat, och mina muscleups börjar gå lättare, och samma med mina gymnastsvingar (upstart tror jag det heter). Som en muscleup, men man använder bara sving, och raka armar.

Sen försöker jag klämma in minst två löprundor varje vecka. Helst tre. Försöker ha en runda då jag springer 10 km. Det beror på hur mycket tid jag har. Men försöker ha en tur på en mil varje vecka iaf. Dom övriga rundorna ligger på ca 6 km. Nu i mars ska jag ge mig på att springa 20 km någon dag när jag har lite tid till övers, som en uppvärmning inför mitt första marathon i maj. I april ska jag springa minst 20 km barfota på asfalt, och kanske 30 km i slutet på april. Vi får se hur mycket jag känner att jag behöver, och om min kropp klarar att återhämta sig till marathonet sen efter jag sprungit en så lång sträcka. Men minst 20 km på asfalt barfota ska jag se till att avverka i april iaf!

Sen försöker jag hinna med lite parkourträning/akrobatik på det också. Måndagar leder jag parkourträning i Öregrund, och det funkar bra, och det är en ganska bra antal deltagare, och det är flera äldre som börjat hitta dit också, nu i åldern 20+. Väldigt kul! Från början var det främst barn i åldern 10 - 12 år, samt några i 14 - 15-års åldern. Men nu har åldern stigit. Mest kul att det är så blandad ålder. Vi har barn i 11-års åldern, och äldsta är 40. Utöver måndagsträningen så försöker jag hinna med att träna minst en gång i veckan för min egen del också. Svårt att hinna med allt nu när man inte kan köra ute lika bra som på vår, sommar och höst! Sen ska man jobba, och hinna umgås med sin familj också! Familjen är dock alltid prio ett. Allt annat får komma i andra hand.

Nu ska jag låta min kropp vila lite. Körde som sagt en och en halv timme i mitt gym på förmiddagen, och sen ledde jag parkourträning i två timmar på kvällen. Det passet blev väldigt hårt, med mycket fys, och vi körde mycket uthållighets fys. Kul men jobbigt! :)

Hade med mig Heira på träningen ikväll också. Gick jättebra, och hon är verkligen en liten solstråle! Går runt och ler, och leker med alla där. Väldigt kul, och jag tror det är bra för hon att få träffa folk, och få röra sig fritt i en så stor lokal.

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Woolfie-falun

nån underamrsövning som e bra beroendes vilket sätt man kör den på är hammercurls...många tror att den bygger breda biceps..vilket är lite av en obevisad myt..men främs av allt så stärker den övergången mellan över och underarm...samt gör att man får ett bättre nyp i nävarna då man utför en slags handledscrunch i toppläget...sen kan man även se till att hålla upp armarna en bit från benen ..vilket gör att anspänningen blir konstant...mot att man som vanligtvis låter den vilande underarmen hänga längs med höften ...blir en kortare rörelse som man gör som jag beskrev först ..men däremot en högre anspänning o mera kräm =) hehe ej kortfattat men hoppas jag ger dig en hyfsad bild av vad jag menar =) tja ba!!

2011-03-15 @ 15:39:09
Postat av: Woolfie-falun

Oops fn va rörigt de blev hehe men du fattar nog ..beror nog på att våren spritter i kroppen samt lågt blodsocker hehe hare nice !!

2011-03-15 @ 15:46:07
Postat av: Ronnie

Aha! Tack för tipset! När du nämner hammer curls, så väcks minnet av dom till liv från tiden då jag enbart tränade på gym. Måste genast börja implementera dessa glömda övningar i min träning! Verkar vara en riktigt bra övning från vad du beskriver! Alltid kul med lite variation också i sina övningar. Lätt att man fastnar och kör samma samma, och glömmer mycket bra varianter på samma muskler man kör.



och ja, jag vet hur det är med vårkänslor och lågt blodsocker! :D

2011-03-16 @ 21:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0