Saturday I love you like gold

Japp, härliga lördag! Vaknade tidigt med Heira. Hon fick välling, och fick sen ligga och dra sig en stund med mig i sängen, och sen gick vi upp.

Jag gjorde gröt, och hon fick kolla på lite barnprogram.. Solen börjar skina nu, och det är fullt bus här. Senare idag bär det av till Gimo för lite bad till Heira stora glädje. Hon älskar verkligen att bada! :)

Igår hyrde jag Frösåkershallen här i Östhammar för en sen kvällsträning med större delen av dom aktiva i Öregrunds Parkour Förening. Var grymt kul att vara i en ny hall (har aldrig varit där förr). Stort och kul var det! Mer redskap, trampets, och en läktare (plus trappor ner till omklädningsrummen), resulterade i mycket intressanta träningsmöjligheter! :)

Hade grymt kul, och lärde mig en ny volt också som jag länge försökt få till. Front flip 180. Försökt den då och då i mer än ett år, men aldrig fått till den, och nästan gett upp, och accepterat att ja, jag kommer väl aldrig kunna göra den. Men igår så släppte något, och den bara satt. Hur enkelt som helst! Tränade den en hel del, och jag känner att den sitter väldigt bra nu!





Nu ska jag slänga på mig mina Feiyues snart, och bege mig ut i solen för en uppfriskande springtur.
Först ska det rensas lite kläder dock! Välbehövligt..

Må väl!

Mina älskade träningsskor!
spring hoppa

Dom där skorna är mina favoritskor. Har använt dom som löpskor nu i vinter i väntan på våren så jag kan börja springa barfota igen. Dom har en väldigt tunn sula, så dom simulerar barfotakänslan väldigt bra. Dom är också väldigt bra att träna parkour i, just för att dom har en så tunn sula. Man får en bra kontakt med sitt underlag, men får ändå ett litet skydd från skärskador om rör sig över glas, eller väldigt vassa skarpa kanter. Fördelen med att det inte är någon dämpning, är att man måste använda en bra teknik i allt man gör, och det finns inget utrymme för att fuska med tekniken i landningar osv! Väldigt bra tycker jag.

Rekomenderas starkt! Feiyue betyder för övrigt "Flyga fram" på kinesiska, och har använts väldigt länge utav wushu utövare och shaolin munkar.

Feiyue!

Kommentarer
Postat av: Noshorning

Nice flip jue!

2011-03-05 @ 13:33:32
URL: http://noshorning.blogplats.se/
Postat av: Ronnie

Hehe, tackar!

Glömmer bort min blogg ibland. Men kommer nog uppdatera den lite oftare iaf! :P

2011-03-06 @ 21:11:03
Postat av: Marcus Green

tjenis , har fan undrat om dom skorna är bra? . har sett riktigt många som har dom!



2011-03-09 @ 17:53:53
Postat av: Ronnie

Ja, jag gillar då skorna skarpt! Mina favoriter av alla skor jag provat. Ingen dämpning dock, så man lär börja lugnt, och kanske inte göra höga drops på hårt underlag, förens man är van med avsaknaden av dämpning, och har en bra teknik i landing och rolls. Men ja rekomenderar dom starkt. Billiga är dom också! ca 200 kr i Sverige. typ 35 - 40 kr paret i Kina! Men då är frakten ruskigt dyr istället tyvärr.



Dessutom är dom bra inomhus också. Lämnar inga märken på golv, och dom är som sagt tunna och sköna. Värt att prova dom! Tänk på att dom kan vara lite små i storleken, men dom tänjer ut sig efter ett tag (gjorde dom iaf för mig), och formar sig efter foten.

2011-03-10 @ 15:44:51
Postat av: Thomas Olausson

Jag undrade just över priset. Visst är det lustigt förresten, att seriesuperhjältar aldrig har studsat runt "tjockskor"? Jag som tecknare har alltid tyckt mig ha en extra god känsla för, eh känslan i material och form. De här dojorna ser störtsköna ut, det är bara att störta i väg och köpa förstår jag.

2011-03-20 @ 09:51:16
URL: http://vanligtvis.se
Postat av: Ronnie

Jag har faktiskt aldrig tänkt på det, men nu när du säger det så har ju faktiskt alla superhjältar skor eller fotdon av någon form, som är väldigt formade efter foten, och till synes väldigt tunna.. Intressant iaktagelse!



Kanske beror på att många hjältar kom till på 60 - 70 talet innan löparskor och tjocka gummisulor användes i någon stor utsträckning. Vem vet.. :)



Men ja, jag kan varmt rekomedera dessa kinesiska skor. www.tigershop.se har dom för 200 kr. Funkar fint till vardagsbestyr av alla slag, och jag har som sagt använt dom hela vintern som löparskor utan problem ;)

2011-03-22 @ 00:07:09
Postat av: Thomas Olausson

Jag hittade dem på carling för 179 spänn genom en snabb g0ogling – och jag är en jävel på iaktagelser ;)

2011-03-22 @ 22:17:08
URL: http://vanligtvis.se
Postat av: Thomas Olausson

Karltex menade jag ju.

2011-03-23 @ 23:38:37
URL: http://vanligtvis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0