Marathon

På lördag smäller det!

Då ska jag springa mitt första marathon. Jag ska dessutom göra det barfota..

Mitt start nr

Börjar kännas lite pirrigt och nervöst nu när det är så nära inpå. Jag är 100% säker på att jag kommer fixa det. Hurvida det går fort eller ej är en annan historia. Tar det hela med ro, eftersom det är min första "Mara".

Jag har tränat ganska bra tycker jag själv, även om jag säkert kunnat träna mer löpning än vad jag gjort. Körde ett par veckor med 4 löpvändor i veckan. 3 st barfota på asfalt på vardera 6 - 10 km. Sen körde jag en fjärde runda som var 2 mil. Veckan därpå samma historia, men jag körde däremot 3 mil sista vändan. Gick väldigt bra, och jag sprang mycket snabbare än vad jag räknat med. Gick hem på 2:40 efter mina 3 mil. Jag sprang dock både 2 mil och 3 mil med mina minimalistiska skor (feiyue).

Det känns bra i vilket fall, och jag känner mig laddad. Vilar nu den här veckan, och tar det lugnt. Sprang min sista vända idag innan maran. En mil barfota, och det kändes hur skönt som helst. Drog ut med avsikten att springa ca 5 km i ett lugnt tempo. Men det blev nästan en mil i ett ganska bra tempo. Skönt när man känner att man kan springa hur långt som helst! Fötterna njöt av hela löpturen också. Otroligt vilken speciell känsla det är att springa barfota. Man känner sig mycket mer i kontakt med sin omgivning och mer delaktig i omvärlden. Man har en helt annan fokus och känsla för underlaget. Det är väldigt skönt och kul! Kunde inte sluta le under nästan hela springturen.

Införskaffade även ett par kettle bells idag! En 16 kg, och en 8 kg. Körde lite lätt fyspass efter löpningen, och invigde min 16 kg. Var skoj, och det tog väldigt bra! Körde raises och swings, varvat med armhävningar och situps, och sen lite biceps curls med 8 kg kettle bell. Kroppen känns bra och det ska bli spännande att se hur det går på maran!

Bells

På lördag skriver UNT (Uppsala Nya Tidning) ett repotage om mig och min barfotalöpning också med anledning av maran. Ska bli intressant och se hur det blir.

Uppsala Parkour har dessutom en invigning nu på fredag för den första parkourparken i Sverige! kl 13:00 - 19:00 kommer det vara invigning, uppvisning och sen fritt "mingel" i parken. Kommer nog bli skoj, och jag ska försöka vara där på eftermiddagen och titta och kanske träna lite. Det gjordes ett radioinslag om det hela med Mauri och Robin i parken också idag. Radioinslaget hittar ni HÄR

Mauri och Robin hänger :)

I Stockholm är det också en parkourpark invigning på lördagen. Då är det en likadan park från "Lappset" som kommer invigas. Kul! Parkour/freerunning har verkligen fått ett enormt lyft dom senaste två åren i Sverige. Det händer mycket nu!

I dagarna producerar också Air Wipp Sveriges första parkour magazin. Ska bli spännande och se hur det blir, och jag har en artikel med där också. Köp den med en gång!

Air Wipp Magazine

Länk till magasinet hittar du HÄR

Nu är det sängen nästa, så KANSKE jag kommer i tid till jobbet imorgon!
Må väl alla! Njut av livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0