Pisces natare oportet -- "Fiskar måste simma"

Var ett tag sen sist, och det finns faktiskt lite att rapportera.

För det första kan jag officiellt meddela att jag ska bli pappa. Det är beräknat till 30 december, och det känns helt underbart och fantastiskt. Konstigt också, och lite overkligt. Svårt att faktiskt förstå, att jag ska bli en far.. Ser verkligen fram emot den kommande tiden!

Det är nog väldigt svårt att begripa eftersom det inte syns på min sambo än, och vi har ännu inte varit på ultraljudet. Vi ska dock dit snart, så det ska bli spännande!

Jag skulle förmodligen kunna skriva en halv bok om hur jag känner runt det blivande faderskapet, och allt som hör därtill. Men jag ska inte sväva iväg alltför mycket. Ville bara skriva ner det, och basunera ut det. JAG SKA BLI PAPPA! :-)

Så var det gjort.

I övrigt, så har vi också innförskaffat en ny kamera. En rejäl hybridkamera (film/foto), som funkar riktigt bra. Kan filma i slowmotion, och i full HD. Blir riktigt fina bilder också, och den har en väldigt bra zoom, och ja.. Den är hur bra som helst!
Burst funktionen tillåter att man tar 60 kort på en sekund (!!). Detta kan man också fördela, så att man exempelvis tar 10 kort i sekunden, i 6 sekunder, och på så vis kan man fånga ett händelseförlopp väldigt detaljerat på foto. Väldigt härlig funktion.

Vi är båda väldigt nöjda med kamera, och jag antar att vi kommer vara väldigt tacksamma sen när bebisen kommer ;)

När det gäller träningen så går den verkligen framåt. När det gäller min akrobatiska kunskaper, så märker jag att jag inte tränat det så mycket. Mina flickisar t ex som jag satte på gräs tidigare, har jag fått mental blockering för nu igen.. Landade två stycken på huvet, och nu är jag blockerad igen, och vågar inte gör dom :)
Sidovolten sätter jag fortfarande inte, och det är otroligt frustrerande. Jag vet hur jag ska göra den, men jag lyckas bara inte.. Får se till att ta mig till gympasalen oftare och träna antar jag.

Ren parkour känner jag dock att jag utvecklats mycket runt. Jag vågar mer, och har mer kraft, och bättre teknik i det mesta jag gör nu. Känns som jag hoppar längre och starkare än förut. Så det är kul. Skön känsla när man känner att man utvecklas och går framåt!

Imorgon bär det av till Uppsala för att träna lite också. Då ska jag passa på att filma lite HD-video, och träna hårt. Samt så ska jag inhandla ett tält och sovsäckar. Något som vi saknar, och behöver!

Nu bär det av till ön för lite tårta och kalas. Må väl!

Här får ni lite slowmotion video från min nya kamera!






Kommentarer
Postat av: Mauri

Grattis mannen! Liten traceur på väg! ;) Jag får köpa en fet Schwarzeneggercigarr till dig som man brukar ge bort till blivande farsor på film ;)

Jag är glad att det går framåt i träningen. Vi ses imorgon! :D

2009-07-14 @ 16:30:53
URL: http://injurdninja.deviantart.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0