Cibi condimentum est fames -- "Hungern är den bästa kryddan"

Idag fokuserade jag på att fysträna. Kändes skönt som tusan eftersom jag var sjuk i början på förra veckan, och bestämde mig för att vila hela förra veckan, så jag skulle vara helt frisk till helgen.

Körde igenom kroppen ganska rejält. Biceps curls, chins, crunches, bröst press, benböj och ryggböj. Kändes riktigt bra. Utöver det så körde jag även en hel del muscle-up träning. Satte några, och drillade igenom ett par set på 5 - 6 st vardera med "fusk muscle-ups". Tog lite lite hjälp med att "hoppa" in i muscle-upen, för att träna själva övergången från chin, till dip, och att nyttja båda armarna. Lyckades faktiskt göra en muslce-up med båda armarna i övergången samtidigt, utan att hoppa upp i den. Använda dock lite sparkar och sving med benen. Men det går klart framåt!

För bara nån månad sen kunde jag inte göra en enda ens med en arm i taget..

Utöver det så passade jag på att träna en hel del kong till cat. Något jag inte har några naturliga objekt att träna det på här där jag bor. Gick riktigt bra, och jag fick ganska bra längd på dom, och satte dom med ganska ok höjd med händerna. Går framåt även där!

Sen lyckades jag också sätta en sideflip! Äntligen... Dock var jag så slut i kroppen så jag lyckades inte med några fler..
Måste lära mig att strukturera upp min träning lite mer. Ska jag köra sideflips, så får jag hålla mig till det. Annars kommer det ta år och dar att lära sig något :)

Satte också en flickis, eller flickflack på tunna mattorna. Har jag inte vågat förut, utan bara kört på tjockmattor. Så det var också ett kul framsteg. På tjockmatta lyckades jag även göra två i rad. Kändes kul! Så gräsmattan är nog inte så avlägsen. Skulle bergis klara dom på gräs redan nu.. Men det är det där med att våga!

Sen provade jag mig på lite stillaståend frontflips från ett ben också från höjd. Gick mycket bättre och lättare än jag trodde :)

Sen var jag väldigt mör och svettig.. Är väldigt varmt här jag bor. Så jag drog hem efter lite mer än 2 timmars hård träning, käkade lite, och drog sen med mig hunden (var nog snarare hon som drog mig iofs) ner till havet för ett svalkande dopp eller två.. Det blev mer än två kan jag säga! Så jädrans skönt i vattnet nu. Riktigt underbart att bada nu.

Nu ska jag laga mat. soppa blir det, på räkor och kokosmjölk. Ska försöka ha maten på bordet lagom tills Jenny kommer hem likt en duktig husfru.

Må väl alla, och se till att njuta av solen!
/Ronnie

Exercitus sine duce, corpus est sine spiritu -- "En här utan ledare är som en kropp utan själ"

Kommentarer
Postat av: Mauri

Åh fyfan va gott med soppan! ;P

Bra jobbat med träningen, broder! Man märker verkligen att det går framåt för dig :)

2009-06-29 @ 19:33:01
URL: http://injurdninja.deviantart.com/
Postat av: Anonym

hehe ja, soppan blev supergod! Här är receptet! Enkelt och gott :)

http://www.alltommat.se/recept?recipeid=6089



Jag bytte ut citrongräs mot lite rivet citronskal dock ;)



Mjo, det går framåt. Får vara försiktig så kroppen hänger med bara. :)

2009-06-30 @ 01:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0