Liberae sunt nostrae cogitationes -- "Våra tankar är fria"

Var i Uppsala på ett jam i lördags (27/6).

Uppsala fick besök av utövare från Västerås och Sala för en heldag, utav svett och rolig träning :)

Det var en underbar dag, träffade massor med trevligt folk, och hade väldigt kul. Känner också att jag lärde mig mycket nytt och fick nya mål och ideer.

Hoppas på många fler sådana här träffar och träningar under sommaren!
Känner att jag utvecklats enormt mycket på kort tid. Får hoppas det fortsätter i rätt riktning!
Tack alla som var med och tränade, och gjorde det till en fantastisk dag. Hoppas vi möts snart igen! Önskar jag kunde varit med hela dagen ;)

Min kropp känns också bra. Stark och frisk, och mina knän känns faktiskt helt ok. Lite ömma ibland, men jag får vara försiktigare med drops, och träna mer benfys helt enkelt.

Har varit sjuk i ett par dagar, så jag bestämde mig för att vila helt från träning under veckan som var, så jag skulle vara fräsh till i lördags. Har endast slappat, och badat i den härliga värmen vi äntligen fått här i norden. Färg börjar jag faktiskt få också! Jag brukar annars vara en riktig blekfis, rädd för solen eftersom jag bränner mig så lätt. Men nu så börjar det arta sig!

Nu ska jag ladda och träna hårt varje dag i veckan som kommer. Sola, bada, och träna kommer det bli en hel del av. Även planer på en tripp till Dalarna i slutet på veckan. Kommer nog bli grymt skoj.

Har även bestämt mig för att köpa en ny kamera också! Blir denna:

http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=ex-f1

Kommer köpa den för att den har dels HD stöd, det är en ok fotokamera, samt så har den stöd för 300 - 1200 fps filmning. Det betyder att man kan filma i helt sanslös slowmotion. 600 samt 1200 fps upplösningen är dock ganska lågkvalitativ. Men 300 fps räcker gott och väl för att göra väääldigt snygga slowmotion effekter.

Dessutom har filmar den i HD upplösning (60 fps). Riktigt grymt!

Har sett ett parkour klipp filmad med denna kamera, och jag måste säga att jag blev helt såld! Så det ska bli intressant att se vad man kan göra med den här. Dessutom är det alltid trevligt att ha en bra kamera till när man reser, eller gör andra roliga saker. Badar, umgås och allt man kan tänkas göra :)

Nåväl. Nu måste jag sova, så jag orkar gå upp i en vettig tid och träna imorgon!

Här är ett litet ego-klipp från min dag på jamet i Uppsala.




Ne omittas solum ambulantem -- "Glöm ej den som vandrar ensam"

Kommentarer
Postat av: Mauri

Klipp filmade med den kameran är riktigt grymma! Vackert att se parkour i slow-mo.

Tack för att du kom i lördags och ha en bra träningsvecka framöver! ;)

2009-06-29 @ 19:28:28
URL: http://injurdninja.deviantart.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0