Audaces fortuna iuvat -- "Ödet står de djärva bi"

Så sitter man här igen. Funderandes över vad man ska skriva.

Ja, imorgon så ska jag ut och springa ett lopp som heter stadsloppet i grannstaden Östhammar. Ska springa med jobbet, men skulle sprungit själv även om det inte varit lag från jobbet.

Är inte så långt lopp. En sträcka på 6.2 km blir det av avverka.

Med tanke på att jag ska springa imorgon, så bestämde jag mig idag för att testa min kondition lite mer än vad jag brukar. Normalt så springer jag ett spår i eljuspåret som är på 5 km i terräng. Men, eftersom jag ska springa lite längre imorgon, så kände jag att det var dags att ge sig på en utmaning. Så, sagt och gjort, jag begav mig på eftermiddagen ut i skogen, och sprang det långa terrängspåret på 7.5 km. Sprang dessutom hemifrån, och hela vägen hem, så det landade nog i slutändan närmare 8 km. Kändes helt ok, även om det var tungt vissa stunder.

Så att jag kommer orka springa hela vägen imorgon känns segervisst. Får se vad det blir för väder dock. Lutar åt regn. Men inget ska hindra mig! Lite vatten har man inte dött av :-)

I övrigt har veckan varit bra. Jobbat tre dagar den här veckan faktiskt! Fick rycka in och jobba 6 timmar idag med. Kändes helt ok, och jag var pigg och glad när jag kom hem från jobbet. Helt otroligt. Beror kanske på att jag får vara ledig i en vecka. Jobba en dag, sen ledig i över en vecka till.. Man ska inte klaga! Har haft en mysig kväll med min kära Jenny, med god mat, och skön långpromenad. Samt lite slöande framför tv'n för ovanlighetensskull.

Nu ska jag dock göra mig redo för sängen. Vill vara pigg och fräsch imorgon! ;-)

Bjuder på en klassiker idag!

Carpe diem -- "Fånga dagen"

Alltid ett lika tänkvärt ordspråk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0