Quidquid latine dictum sit, altum viditur -- "Allt som sägs på latin låter djupsinnigt"

Har haft lite för fullt upp med att njuta av dom härliga försommar dagarna vi har fått här nu, så jag har inte hunnit, eller prioriterat att skriva i min blogg.

Vad har jag gjort då dom senaste dagarna?

Jo, jag har tränat så klart b la. Dels varit iväg en sväng på gymmet, och tränat lite. Samt kört en del i gympahallen en dag. Övade på muscleups, sidovolter, och wallflips (bakåtvolt mot vägg). Det där är ett äldre klipp förresten. Inte filmat nu i dagarna..

Nu har jag tränat på att byta fot som jag sätter mot väggen. Förut satte jag vänster fot mot väggen när jag skulle göra en "wallflip", medans när jag gör en "wallrun" (springa uppför en vägg), så använder jag höger fot i väggen.

Så jag har helt enkelt fått börja om från början, och lära om. Känner redan att jag får en annan kraft i avstampat mot väggen. Satte den nästan här om dagen, men jag är fortfarande lite mentalt blockerad, i ologisk rädsla, så rotationen blir lite okontrollerad, så det har slutat med att jag nästan hela tiden landar på knäna. På slutet av mitt träningspass, lyckades jag dock landa på alla fyra ett par gånger. Så det går framåt. Nästa gång kanske jag lander helt på fötterna då.

Lite konstigt är det också att använda "fel" fot, mot vad man är van vid. Det gör säkert också sitt.

När det gäller sidovolten, så vet jag inte vad som blir fel. Tycker den är väldigt svår. Kändes nästan som jag ville ge upp en kort stund där i gympahallen. Kanske ska prova att byta "sida" på den med. Eftersom jag gör cartwheel (hjular), åt motsatt håll som jag gör sidovolt åt.. Mycket grubblerier! :)


I övrigt då. Jo, jag har njutit av solen, grillat med grannarna på sista april, och haft det allmänt trevligt. Igår var vi dessutom ut på sjön (havet för er landkrabbor), och grillade korv i skärgår'n, och hade det riktigt skönt. Årets första tur!

Idag ska jag försöka storstäda lite här hemma, och en del träning ska jag minsann försöka klämma in. Tveksamt om gympasalen är ledig. Kanske blir lite gym, samt parkour istället. Får bli gympasalen på måndag förmiddag tror jag, och fortsätta nöta min sidovolter och wallflips och allt annat skoj man vill lära sig.

Hej hopp!

LIte latin då, för att fortsätta mina djupsinniga utsvävningar:

Viam inveniam aut faciam -- "Jag ska finna vägen eller skapa den"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0