Parkour på radion!

Igår tisdag gjorde jag min radiodebut! Var grymt skoj, och det gick väldigt bra tycker jag!
Jag, Robin och Mauri från Uppsala parkour var på besök hos Sveriges Radio P4 Uppland, för att prata, och demonstrera parkour.

Hur det gick, och några bilder kan ni höra och se på följande länk:

Sveriges Radio Uppland P4 - Parkour


Det var väldigt kul, och vi lyckades göra ganska bra ifrån oss med det lilla som fanns till hands att demonstrera någon form av parkourtekniker med.

Dagens spenderades sedan med att träna. Årets första utomhusträning på barmark! Det var i princip snöfritt på många ställen i Uppsala. B la utanför Radio huset (som för övrigt är en plats vi tränat på mycket förr också).

Så vi började dagen efter repotaget med att träna där utanför efter vi var klara. Efter vi tränat en stund så stannade en kvinna upp, och tittade på oss en stund, och försvann sen in i byggnaden. En kort stund senare kom hon ut igen med en kamera och berättade att hon var från Radio Uppland, och undrade om hon fick göra ett repotage om oss, eftersom det såg så intressant och spännande ut det vi höll på med.

Vi förklarade att vi gärna ställde upp på det, men vi kom precis från en intervju med hennes kollegor. Hon såg lite besviken ut, men vi kom istället överens om att göra ett repotage om en utav våra ledda utomhusträningar med UPK istället lite längre fram.

Kul dag blev det, med mycket hård träning och trevlig umgänge! Eftermiddag och kväll spenderades sen på jobbet.. Det var väl mindre kul i förhållande. Men det var lugnt på jobbet, så det funkade bra. Dock var jag väldigt trött eftersom jag gick upp väldigt tidigt för att hinna ta mig in till Uppsala till 07:30. Kunde gå hem redan vid 21:00 (jobbar normal 14 - 22 när jag jobbar eftermiddagsskiftet som jag gör den här veckan).

Största nackdelen med den här dagen var att vara ifrån min familj så länge. Såg Heira när jag åkte till jobbet på måndagen. Sen såg inte jag henne (i vaket tillstånd) förens nu i morse.. Som tur är så är det väldigt sällan man är borta på det här sättet!

Nu är det gröten som hägrar och lite lek och bus med min älskade dotter. Må väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0