Long time, no see

Yep. Var längesen nu som jag uppdaterade den här bloggen!

Vad har hänt sen sist? Ja, vart ska man börja. Barnen växer och utvecklas. Händer mycket kul varje dag tycker jag! Heira trivs som fisken i vattnet på dagis. Thorin har blivit väldigt aktiv och rör på sig en hel del. Han är dock lite tung så han har inte riktigt kommit igång med krypandet än. När han ger  sig på det så går det baklänges. Men han börjar bli väldigt stabil när han står upp! Går bra att hålla i sig i saker nu och stå och han går väldigt raskt om han får hålla en i händerna.

Med träningen så rullar det på, dock inte i den takt man kanske önskar. Jobb, barn och förkylningar som avlöser varandra sätter en del käppar i hjulet. Men det går framåt iaf! Tränar (läs leder) parkour varje måndag och försöker hinna med iaf något löppass under veckan också. Sen kör jag mycket kroppsträning hemma med armhävningar, situps, chins och liknande. Lyfter dock inte så mycket vikter som jag hade tänkt göra. Blir mina kettlebells då och då. Ska försöka strukturera upp tillvaron och få en bättre rutin på det! Sideflip sitter väldigt bra nu iaf. Sätter den på plan mark, på alla underlag nu. Håller på och nöter in lite tumbling nu som jag hoppas köra på gräs snart. Rondat flickis och rondat bakåtvolt är det som jag tränar mest. Även börjat försöka lära mig "Wall side". Har nästan landat den, så det är kul! Lyckades även (äntligen!) med en bakåtvolt med helskruv här om veckan också! Helt otroligt. Alltid tyckt den varit otroligt läskig. Men lyckades på andra försöket vid det träningstillfället. Har tidigare bara lyckats på studsmatta och det gills inte riktigt ;) Så det går framåt som sagt!

Sen har jag börjat trolla igen också! Det är en gammal hobby som jag alltid burit med mig, men som jag praktiserat mer eller mindre genom åren. Senaste åren så har det varit mindre tyvärr. Sist jag hade en "revival" var för ca 8 år sedan när jag bodde i Falun. Då trollade jag rätt mycket på jobbet och gjorde en och annan föreställning på ett 60-års kalas b la.


Ace


Var iväg i början på oktober 2011 till en vän som vi har hästen hos och trollade på hennes dotters kalas. Var väldigt lyckat och kul även om det var mitt första framförande på ett par år! Tror dock föräldrarna var mer imponerade än barnen. Svårt att trolla för femåringar när man inte är van. Dom kräver en annan typ av trick än vad vuxna gör. Nu har jag dock börjat få tillbaka formen ordentligt och har uppdaterat min gömma med trolleritrick rätt friskt.

Eftersom jag varit sjuk en stor del av vintern till och från har jag inte haft möjlighet att röra på mig så mycket som jag vill och är van vid. Detta medförde en stor rastlöshet och mycket energi som jag var tvungen att kanalisera på något sätt. Då blev trolleriet en bra ventil för mig! Under november och december jobbade jag hårt med att öva upp mina gamla och lära mig nya trick. Tog mig tid att beställa visitkort samt slänga upp en hemsida (länk på slutet av inlägget).

Mr Ron

Nu har jag gjort en del gigs faktiskt och det har varit lyckat och kul. Roligt med en hobby som betalar sig själv! Självklart är man självkritisk dock och hittar små saker man känner att man kan förbättra hela tiden, men jag tycker att det går bättre och bättre för varje framträdande. Har varit på min dotters dagis, en skola, några barnkalas samt en 40-årsfest.
Dessutom har jag en del gigs inbokade nu framöver. En skolklass som ska underhållas samt ett kalas nu i februari närmast. Sen har jag redan fått in en bokning för ett dop i maj, samt en förfrågan om ett kalas i maj. Då har jag ändå inte ens börjat annonsera än som jag tänkte försöka hinna med idag kanske.
Lite lappar här och var, samt en annons i veckobladet som kommer ut i hela kommunen. Det borde generera en hel del jobb. Får se hur pass mycket man kan försörja sig på det här i framtiden. Klart är att jag gärna skulle leva på detta även om det kanske är svårt. Men det är inget jag har bråttom med. Om några år kanske man kan komma upp i en nivå så man kan känna rimliga pengar. Spännande att man faktiskt tar tag i sin dröm man hade när man var i 12-års åldern. Att trolla professionellt!


Cups And Balls


Har även fått in en förfrågan från dotterns dagis att under våren komma och "showa" i spindelmannen dräkt. Göra lite volter, klättra runt i dagismiljön på lekställningar och liknande. Kommer nog bli grymt kul!

Ska även iväg eventuellt inom kort och lära ut parkour till ensamkommande flyktingbarn som behöver en aktivitet i den trista vardagen. Ska bli spännande och jag tror dom kommer gilla det!

Mycket på gång nu! Sen ska jag försöka hinna löpträna en hel del också. I sommar bär det av till Stockholm marathon igen. Även detta år ska jag springa barfota. Får se om jag lyckas springa lika fort som förra året! :)

Nu ska jag njuta av mitt kaffe, blicka ut på solens sken över vintermarken utanför medan Thorin sover en stund och Heira är på dagis. Min och Jennys lugna och sköna mysstund på dagen!

Må väl!


Min hemsida: www.mrron.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0