Aqua

Vilken dag det var idag!

Det kändes som sommaren smekte ens sinnen när den härliga solen drev in över oss idag. Det blåste en del, men vindarna kändes likväl varma.

Var helt underbart!

Dagen började med en lång och trevlig promenad med min sambo och våran hund. Hunden fick sitt första dopp för i år, vilket den tyckte var helt underbart. Man kunde verkligen se hur härligt hon tyckte det var att plaska runt i vattnet.

Själv tog jag faktiskt mitt första dopp i havet för i år också idag. Alla tyckte så klart att jag var lite knäpp som ville gå och bada idag. Men jag hade bestämt mig för att så fort det blev en riktigt varm dag här i slutet på april, så skulle jag ta mitt dopp. Idag fanns det inga ursäkter!

Självklart så står det en grupp på 15 personer ca, som var ute på en stadsvandring med en guide precis där jag skulle bada. Inget som störde mig dock. Dom tyckte säkert det var lite oväntad underhållning att se en knäpp dalmas ta sig ett vårdopp :-)

Det var väldigt kallt i vattnet! Men otroligt uppfriskande! Hoppade faktiskt i tre gånger totalt. Men jag var inte långvarig i vattnet kan jag säga!

Min kära sambo passade på att föreviga min galenskap i ett filmklipp också. Lägger upp det här så småningom :)

Träningsmässigt har jag tagit det lugnt idag. Var iväg till "svärfar" med Jenny och vi hade en riktigt trevlig kväll på Gräsö. Jenny blev så sugen på smörgåstårta härom dagen, så hon gjorde en idag. Men vi insåg att vi var tvungna att bjuda bort en del, annars skulle vi nog äta ihjäl oss. Sagt och gjort, vi åkte till Jennys pappa och bjöd på smörgåstårta. Jennys bror var där också, så den gick åt fort. Var riktigt gott!

Sen skulle Jennys pappa och hans fru grilla på kvällningen, så vi blev bjudna på det till middag. Var helt underbart. Så nu har jag inte bara invigt badandet för i år, utan även grillandet för i år ;-)

Träning blir det däremot imorgon. Sitter här och är väldigt förväntansfull inför morgondagen och vad den kommer att erbjuda. Då blir det en lång dag i Uppsala. Startar redan med samling klockan 10:00, och kommer förmodligen hålla på till 19:00 eller så. Blir en hel del parkour, samkväm, fys och grilla sen på kvällen. Kommer bli ett trevligt "jam" imorgon med folk från Stockholm och Uppsala. Plus jag då, från Öregrund. Kommer med största säkerthet ha en abnorm träningsvärk på måndag. Men det kommer det vara värt!

Ska bli väldigt kul att träffa Martin och Harry från Stockholm igen också. Var ett tag sen sist som jag var och tränade med dom i Stockholm. Måste ta mig i kragen och åka dit i början på maj, nu när det är så härligt väder. Ingen snö, is eller isande kyla!

Nåväl. Nu ska jag dricka kvällens sista kopp kaffe, och göra mig redo för sängen så jag orkar med morgondagen. Blir en lång men bergis rolig dag!

Ha det bra!
/Ronnie

Mitt dopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0