Arguto, ergo sum -- " Jag babblar, alltså finns jag."

Så har ännu en dag lidit mot sitt slut.

Mina ambitioner med denna dag förverkligades nästan! Missade det där med att pallra mig till gympahallen och öva på mina akrobatiska konster. Kände inte att energin riktigt räckte till för det.

Har dock varit ute på morgonen och sprungit en 5 km lång löprunda i terrängspåret. Var riktigt härligt, och jag känner hur min kondition börjar bli bra igen, sen jag började springa igen, då mitt knä har blivit bättre.

Blev en del explosiva spurtar i uppförsbackar, samt så har jag en klippvägg, som jag stormar upp för på alla fyra, och sen springer genom skogen ner igen. Riktigt skönt för explosiviteten :-)

Senare under dagen passade jag på att drilla lite fys samt tekniska aspekter i min träning. Kände mig vid så gott skick i kroppen för första gången sen söndagens träning.

Blev en hel del bakåtvolter. Måste öva in höjden mer på dom. Inte alls nöjd. Tror jag måste gruppera mera också. Roterar inte alls lika snabbt som jag vill.. Men dom är ok iaf. Landar åtminstonde på fötterna ;)

Fortsatte mitt äventyr med att öva precisions hopp, balans & dash vault (dash).
Känner att jag inte alls är lika rädd för den nu, som jag var när jag började lära mig den. Då fick jag "jobba" mig in till att göra rörelsen. Nu stog jag och tvekade en stund. Värmde upp lite, och sen gjorde jag det bara. Känns skönt!

Passade även på att öva mina kongs över hinder i brösthöjd. Funkade väldigt bra! Snabbt och effektivt att ta sig över ett högt hinder!

Passade även på att göra en del fys. Pullups (inga muscleups idag..), ödlegång, samt benböj, och en del upphopp. Kändes bra, men jag tog det lite lugnt, då jag kände att jag var lite mör i benen sen morgonens löpning.

Allt i allt var det en riktigt bra dag.

Har haft en mysig kväll med min kära sambo, och god mat. Blev en härlig laxsoppa. Blev väldigt gott!
Senare blev det fika med grannarna, och trevligt umgänge. Så därav hoppade jag över gympasalen. Kände att jag hellre prioriterar att umgås med min sambo, samt ha det trevligt i goda vänners lag.

Dessutom kommer det flera dagar, och jag har hela livet på mig att lära mig nya saker!

Nu är det läggdags. Må väl!

Dagens latin..

Bona valetudo melior est quam maximae divitiae -- "God hälsa är mer värd än största rikedom"

/Ronnie



Kommentarer
Postat av: Simon

Bästa ordspråket nånsin! :D Knän suger, dom går bara sönder o drar ner en :/

2009-04-30 @ 14:49:17
URL: http://nogg.se/allstar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0