"Citius, Altius, Fortius" - "Snabbare, Högre, Starkare"

Ja, idag på jobbet passade jag på att träna lite chins när jag passerade en trappa, som jag brukar köra lite vid när jag går förbi, och om det är ett skift, så det inte är några människor där.

Började med 10 st, vilade i ca 30 sek, sen körde jag 12 st. Efter ca ytterligare 30 sek vila, så tänkte jag köra 15 st. Aldrig ens kört mer än 12 förut, vet inte varför, men har alltid kört 10 reps, x 3 set på chins. Nu tänkte jag att jag skulle prova och se hur många jag klarade av. Förr när jag försökt pressa mig har jag klarat som max ca 12. Men det var ett tag sen, och nu kändes det ganska enkelt med dom 12 jag nyss gjorde. Så som sagt. Skulle köra 15..

Kom upp i 15, och kände att det gick bra, så jag körde på. Landade på 20 innan jag gav mig, och hade säkert kunnat köra några till under lite andra omständigheter..

Ville bara skriva av mig detta, för jag är sjukt stolt över mig själv, och nöjd med att jag klarade 20 chins. Det trodde jag aldrig om mig själv! :)

Nu ska jag fan alltid göra minst 15 - 20 st när jag gör chins, eftersom jag vet att jag klarar det. Kanske börjar köra 15x3 ett tag.

Aja, nu ska jag se ett avsnitt av sopranos, sen sova. Ska upp och jobba förmiddag imorgon. Mindre kul, men hellre gå upp tidigt, och komma hem tidigt, än tvärtom! :)

Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Mauri

Du inspirerar mig mannen! Var stolt över dig själv ;)

2009-10-10 @ 04:06:02
URL: http://injurdninja.deviantart.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0