Cirkus

Igår var jag och besökte Cirkus Cirkörs lokaler i Alby. Helt otroligt roligt! Fick prova på sviktgolv för första gången. Testade att gå på "tight rope", och hade allmänt super kul! :)

Min balans är bättre än jag trodde upptäckte jag. Alla mina timmar av balansövningar på smala och svajiga räcken har gett resultat. För att gå på en tunn vajer som visserligen var rätt hårt spänd var inga större prolem till min förvåning. Lyckades gå en hel vända, vända på vajern, gå tillbaka, vända på vajern igen, gå till mitten, stå på ett ben och gunga, byta fot, och stå en  stund till, för att sen gå tillbaka innan jag tappade balansen! Helt sjukt. Skoj, och bra träning för hela benen!

Satte även en del nya och gamla volter jag inte gjort på ett tag. B la backflip 360 (back full?), backflip till front flip på sviktgolvet. Min sideflip blir bättre och bättre. Satte den utan problem flat på sviktgolvet, samt på hårt underlag för första gången med en en avsats som var en bit upp. Samt så klarade jag nästan arial, och jag gjorde gainer för första gången på länge. Var läskigt nu när jag inte gjort den på ett tag, men den satt. Lyckades även uppbåda mod att göra två-stegs wallflip barfota. Gick bra det med. Men alla volter bakåt är läskigt nu sen jag bröt handleden. Man är så rädd att ramla och att ta emot sig rexflexmässigt med sin skadade hand, så man tänker sig för både en och två gånger innan man gör något. Blivit rädd för att göra backflips på plan mark också sen jag fick gips. Så jag passade på att nöta det också både på tunn matta, och på sviktgolvet. Kände att jag gjorde massor med framsteg dom tre timmarna jag var där. Man kan bara drömma om hur långt man kunde nå om man hade tillgång till en ordentlig gymnastikhall när man vill..

Ska i vilket fall åka tillbaka så fort jag kan/har råd! Ska bli väldigt spännande att göra det sen när gipset åker av, och man verkligen kan ge 100%.

Enda nackdelen var att man blir borta från 13:00 - 01:00 med allt resande, till Uppsala vidare till Stockholm, och sen resan hem. Tar nästan 3 timmar enkel... Så det faller bort 6 timmar bara på att resa haha.. men det är det värt!

Var dock skönt att komma hem till mina älskade tjejer. Lilla Heira har verkligen upptäckt sin röst nu, och "pratar" för fullt. Gröt har hon lärt sig är väääldigt gott också. Just nu ligger hon och sover efter vi smaskat gröt, och busat ett tag.

Nu ska jag stretcha min stela nacke, och avnjuta en kopp kaffe. Idag blir det sen att leda parkourträningen. Ska bli kul. Ska passa på att fortsätta träna mina sideflips då, om inte min stela nacke begränsar mig..

Må väl! Det gör jag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0