Mi casa!

Som vanligt, så är jag inte så flitig att uppdatera min blogg! Men nu har vi i vart fall flyttat in i huset, och vi är jätte nöjda! Vi har bytt golv i vårat sovrum. Målat alla furutak i vitt, och tapetserat och målat väggar. Blev riktigt bra!

Heira lärde sig häromdagen att stå på egna ben också! Bokstavligen. Hon står upp på allt hon kommer åt nu. Hur härligt som helst att se. ;)

Var på en kul träning i Uppsala idag och tränade ett par timmar. Körde mestadels barfota vilket var skoj. Försöker varva mina parkourträningar med en del barfota. Väldigt bra för att stärka fötterna, och få bättre teknik i allt man gör. Man får bra feedback av sitt underlag, och har man dåliga landningstekniker och dylikt, märker man det fort då man får ont! Märker verkligen att min löpträning barfota har get mig mycket mjukare rörelser och landningar när jag tränar parkour också.

Kul var det, och jag lärde mig en del nytt som jag inte vågat prova tidigare.

Dels att sitta på en bom, och falla bakåt till bakåtvolt. Samt att sitta på en stång, och falla bakåt med stången i knävecken. Har aldrig vågat göra det förut utan att hålla i mig i händerna. Nu vågade jag efter lite hjälp och pepp från min gode vän Mauri. Skön känsla att bara falla bakåt med händerna i luften, och bara förlita sig på sina knäveck och den naturliga rotationen! Nästa fas blir att när man kommit runt så man "släpper" från stången, blir att vända på sig, så man kan fånga upp sig med armarna, och bli hängandes i stången. Ska ladda upp ett klipp sen nån gång så blir det tydligare hur jag menar ;)

Tränade lite tekniska slingor också, och lite volter. Fick lite tips på hur jag kan förbättre min sideflip och min front 180. Ska prova och träna på det när tillfälle ges! Känns kul att göra framsteg och känna den där härliga känslan när man lär sig och vågar något nytt. Börjar bli starkare i handleden också. Kände dock av den efter vi gjorde lite handstandövningar idag. Får ta det lugnt, och fysa underarmana mer så jag stärker mina handleder.

Vi var och inhandlade lite nya saker på ikea också häromdagen. Nu börjar det verkligen komma i ordning här hemma. Tur min kära Jenny är så flitig och duktig! Vi börjar få det riktigt fint, och nu saknas bara möbler till vårat matsalsrum. Bord + 6 stolar, och sen så blir hemmet komplett!

Nu är det dags att börja leta sig mot sängen. Morgondagen blir full av nya äventyr. Ska tvätta fönster i gamla lägenheten, samt städa så mycket jag hinner, för att sen leda parkourträningen i Öregrund. Ser fram emot att köra hårt med brutal fys, och sen finslipa lite volter när vi tränar fritt. Kommer nog bli grymt kul.

God natt världen!

och kom ihåg! In the land of the blind, the one eyed man is king!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0