Howdy

Som vanligt, är jag dålig på att skriva i min blogg. Vet inte varför man ens har en blogg när det inte direkt är något man prioriterar eller så.. men det är ganska skönt att skriva av sig lite då och då, oavsett om ingen, en eller hundra läser det.

Har försökt vara ihärdig med min löpning, och snittar 2 - 3 ggr i veckan, och försöker springa ca 8 - 10 km per gång. Tror det är helt ok upplägg inför marathon i sommar. Tror inte jag behöver mer än så. Ska lägga in ett eller två pass på 2 mil runt mars/april tänkte jag iaf. Så man inte får en total chock när man börjar springa mer än en mil.

Sen ser jag fram emot lite varmare tempratur och barmark, så jag kan börja springa barfota igen. Mina Feyiues som jag springer i nu (kinesiska träningsskor med extremt tunn sula) börjar bli rätt slitna! Men nu har jag nästan helt slutat få träningsvärk i vaderna iaf av min löpteknik. Så det börjar ge resultat!

Utöver löpningen så har jag siktet inställt på att börja lyfta lite vikter igen också. Slutade då jag bröt båtbenet, och har under hösten inte haft något gymkort, och det tog ett tag innan jag vågade belaste handleden också. Så det blir nog nu till våren. Ska prova på ett system som heter 5/3/1. Ni kan läsa mer om det och inriktningen gentemot parkour här:
http://blane-parkour.blogspot.com/2011/01/531-for-parkour.html

Riktigt bra och intressant läsning!

Idag bär det av till uppsala för årets första träning med Uppsala parkour förening. Ska bli riktigt skoj att träffa allt kul folk, och träna hårt! Enda nackdelen är att jag börjar bli förkyld igen!? Så jag får nog ta det ganska lugnt. Ska försöka fokusera på att få till min muscle-up. Som det är nu så använder jag liksom en arm i taget. Ska försöka klara att köra med båda. Dessutom vill jag klara utan sving. Får se hur det går! :)

Mina egna ledda träningar är igång nu också, och kör på måndagar igen. Har även anmält mig till gymnastikträningen i Uppsala nu under vårterminen också. Kommer nog bli skoj även om jag inte kan vara med på alla träninga p ga mitt skiftjobb.

Nej, nu ska jag dricka massor av vatten och slappa så jag har energi till eftermiddagens träning!

Lev väl, och träna hårt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0