Running man

Idag blev det en löprunda, dock efter frukost för en gångsskull. Heira var rätt vild och glad på morgonen, och det kändes inte rätt att lämna Jenny hemma ensam med den lilla matglada bebisen, och så den vilda amasonflickan Heira som var mer vild än tam. Så jag avvaktade tills hon blev lite mer lugn, och tills Jennys vän kom på besök.

Blev även idag en 10 km. Gick lite fortare idag, trots att det var väldigt blåsigt, och det haglade lite precis när jag kom ut. Var en fantastisk runda, och vid ena långa uppförsbacken har det aldrig förr känts så lätt som idag när solen lyste stark rakt i ansiktet, och just där var det nästan vindstilla.. Så otroligt underbar känsla av värme och vår!

Sådana där stunder känner man verkligen att man lever, och hela kroppen pulserar med en energi utan dess like. Som att älska med livet!

När jag kom hem, så valde jag att köra ett lättare pass med hantlar, chins/pullups, armhävningar och stretching. Fick skippa att gå ner i gymmet idag med p ga att det inte riktigt kom något bra tillfälle att smita ner, och jag var rätt nöjd med morgonens träning. Imorgon kanske! hehe.. Spelar ingen roll när jag kommer ner. Man får ta det när man hinner och kan. Men imorgon borde jag hinna med en sväng på morgonen, eller när Heira sover sin förmiddagslur om jag är försiktigt så inte vikterna låter allt för mycket.

Sen på eftermiddagen bär det av till hallen i Öregrund för att träna lite parkour. Blir nog dock mest fokus på akrobatik för mig imorgon. Känner att jag vill lära mig lite mer där, och det är sällan jag kommer till skott och tränar på volter. Parkour tränar jag iaf hellre ute.

På söndag blir det också gymnastik, och sen besöka mina vänner i UPK (Uppsala Parkour) för lite chill träning efter gymnastiken. Det blir dock inomhus.
Lördagen verkar det som att jag blir gräsänkling med Heira också, för Jenny ska förmodligen hem till en kompis och ha lite tjejkväll (Thorin fick dock dispans). Kul! Men tråkigt för mig och Heira som kommer sakna Jenny och Thorin även om det bara blir för en kväll...
Vi ska ta oss iväg till Gimo och bada med Heira också på lördagen, på förmiddagen innan vi åker hem till Malin som Jenny sover över hos. Det kommer nog bli skoj, och Heira kommer bli superglad. Hon älskar att bada!

Nu ska jag läsa i en ny bok som jag köpt. "Way of the peaceful warrior" av Dan Millman. Kan varmt rekomedera den! Väldigt intressant historia om hur han får en annan syn på livet, och den öppnar upp för många nya insikter.

Dan Millman är en gymnast och fd världsmästare i trampolin, som under sin tid vid college fick en annan syn på livet..  Han tydligen skrivit rätt många böcker om självhjälp osv. Detta är den första, och det finns fler som i en serie. Plus en rad böcker som är mer fristående. Boken har även gjorts till film 2006. "Way of the peaceful warrior". Inspirerande som tusan det jag läst hitills och väldigt välskrivet! Det är till viss del en självbiografi, skriven som en skönliterär novel.

Har även inhandlat boken "Born to run" av Christopher Mcdougall. Har tidigare bara haft den som ljudbok. Så det är kul att ha den i pränt nu. En bok alla (löpare) borde ha i sin bokhylla! Väldigt läsvärd, och jag rekomenderar den varmt! Har själv läst boken två gånger, och tänkte läsa den en tredje gång när jag är klar med Way of the peaceful warrior! :-)

Way of the peaceful warrior Born to run

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0