Slackline

slackline! jfs

Idag blev det mycket fokus på balansträning!
Slängde ut min slackline för andra gången i år, och njöt av det härliga vårvädret. Förvisso väldigt blåsigt, men det bidrog till att göra mina balansövningar lite mer krävande bara. Alltid kul med mer utmaning!
Första svängen var jag ut med Heira, men hon tröttnade fort och tyckte inte om att det blåste så mycket, så det blev bara ca 30 minuter. Senare på dagen var jag dock ut igen, och då tränade jag i över en och en halv timme. Riktigt skönt!

Tränade även en del volter (bakåt, framåt och sidovolt). Framåt och sidovolt körde jag med en sten som avsats. Ska vänta lite till innan jag börjar träna dom på plan mark. Bakåtvolten sitter bra, men jag måste verkligen lära mig att hoppa mer rakt upp. Får öva på det mera helt enkelt. Framåtvolt har jag satt flera gånger på plan mark, även om den inte är bra. Vill öva upp den ordentligt innan jag börjar köra den på plan mark ute igen. Tar mycket på mina knän känner jag.

I övrigt har dagen varit väldigt trevlig. Haft besök av Jennys brors tjej, och deras son Melwin medans mamma Tina var hos tandläkaren, så passade vi honom, så han och Heira fick leka loss. Innan dom kom, så kikade Jennys mamma förbi en sväng också. Sen efter Tina hade åkt hem, så fick vi besök av ytterligare en vän, som hade lite tråkigt, och fick stanna på middag. Var en väldigt trevlig dag med massa tid ute i solen och dom friska vårvindarna. Har nu på kvällen kört lite lättare fys, och tränar mina handstands innan det är dags att sova. En härlig dag helt enkelt!

Imorgon blir det lite lugnare på besökarfronten, så då ska jag och Jenny se till att packa ner ungarna, och ta oss ut på en promenad och kanske en fika nera på byn.
Ska se till att ta mig en löprunda på morgonen innan frukost också. Ska satsa på 10 km imorgon igen. Bäst att försöka hålla mig till en mil per gång nu fram till att jag ska springa maraton (minst).

Sen ska jag se till att ta mig ner i mitt lilla hemma gym också. Skulle gjort det igår egentligen, men han inte med det. Så då tänkte ja göra det idag, men inte hunnit idag heller. Undviker att köra på kvällen, då vikterna låter en hel del upp när dom slår ihop och man byter vikter och så. Vill inte väcka barnen när dom sover så skönt..

Så det fick bli lite hantlar, och kroppen som motstånd idag. Imorgon kanske det blir lite biceps, bröst och rygg då! :)

Må väl. Nu ska jag börja fundera på sängen så man orkar med morgondagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0